هفته نامه آیینه یزد :به مناسبت روز خبرنگار و به دعوت سرپرست معاونت سياسي امنيتي استاندار و مسئول شوراي اطلاع رساني استان، خبرنگاران و مديران مسئول روزنامه‌ها در استانداري جلسه مصاحبه مطبوعاتي برگزار گرديد.

آقاي غلامحسين دشتي كه پيش از اين نيز در سمت‌هاي مختلف امور اجتماعي استان يزد فعاليت داشته و خدمات قابل توجه‌اي ارائه داده اميدوارست در اين سمت جديد هم از عهده مسئوليت خود به خوبي برآيد.

وي در مورد حضور اصحاب جرايد نكاتي را يادآور شد كه در صورت اجرايي كردن آن رضايت خاطر آنها را فراهم خواهد آورد.

«دشتي خبرنگاران را همكاران خود دانست كه مي‌توانند با بيان مشكلات مردم وي را در مسئوليت خطير و سنگين خود هدايت نمايند. وي ادامه داد: زماني كه خبرنگار با نگاه خود نيز زواياي جامعه را مي‌كاهد و سره را از ناسره تشخيص مي‌دهد، كاستي‌ها و نقاط ضعف مسئولين را در اجراي مصوبات دولت بررسي مي‌كند و ضمن بيان آنها پيشنهادهاي سازنده‌اي ارائه مي‌دهد، قدرت دفاع مردم را بالا مي‌برد و در رسيدن به حقشان آنها را ياري مي‌دهد.بنابراين كار خبرنگار را بسيار ارزشمند دانست كه بايد پيوسته مورد تجليل قرار بگيرند و از كوششهاي صميمانه و بخردانه آنان قدرداني كرد

روزنامه نگاران سخنگويان جامعه هستند و همانند آيينه‌اي صادق زشتي‌ها و زيبايي‌ها را همانگونه كه هست نشان مي‌دهند.»

بديهي است كه مسئولين نيز بايد به اطلاع رساني‌ها توجه خاص مبذول دارند و با بررسي دقيق گزارش‌هاي روزنامه نگاران، در رفع كجرويها احتمالي بكوشند و براي جبران حركتهاي نادرست و روشهاي خلاف قانون اقدامات جدي و سريع به عمل آورند.متاسفانه طي چند سال گذشته به گزارش‌هاي هفته نامه «آيينه يزد» در زمينه مسائل اجرايي سازمانها و ادارات مختلف از جمله شهرداري، شوراي شهر، استانداري، فرمانداري، آموزش و پرورش، نظام مهندسي و دانشگاه و .... توجهي نشده و يا به موضوع گراني‌ها كه مردم را به ستوه آورده است عنايت خاصي مبذول نگرديده و آن طور كه بايد و شايد حركتي در مسير رفع مشكلات عنوان شده مردم و برقراري رفاه و آسايش آنها در زمينه‌هاي مورد اشاره به كار نرفته است.بعضي از مسئولين به جاي پاسخگويي و روشن كردن اذهان مردم يا مهر سكوت بر لب زده و مطالب روزنامه را ناديده گرفته‌اند و گاهي به جاي عنايت و روشنگري و رفع كاستي‌ها در سخنراني‌هاي رسمي و يا غيررسمي و يا طي نامه‌اي دست اندركاران هفته نامه را مورد بي مهري قرار داده اند.

-هم اكنون كه جناب عالي در سمت جديد به خدمت اشتغال ورزيده ايد ترتيبي اتخاذ فرمائيد كه مسئولين روابط عمومي سازمانها و ادارات دولتي گزارش‌ها و مطالب روزنامه‌هاي استان را مورد توجه قرار داده و درباره نكاتي كه به حوزه مسئوليت آنها مربوط مي‌شود توضيحات و پاسخ‌هاي ضروري را ارائه و مردم را در جريان اقدامات انجام شده قرار دهند.

-گردهمايي‌هاي روزنامه نگاران با جناب عالي و ديگر مسئولين استان ادامه يابد تا بدينوسيله از نظريات آنان كه همان خواسته‌هاي مردم است آگاه گردند و به پرسشهايشان پاسخ دهند.

-نكته قابل توجهي كه در پايان اين گفتار ضروري به نظر مي‌رسد اين است كه با عنايت به داشتن يك نماينده در مجلس شوراي اسلامي از شهرستان اردكان و يك نماينده از شهرستانهاي ميبد و تفت يك نماينده براي مردم يزد و صدوق كه حدود دو سوم جمعيت استان را در خود دارد. نوعي بي عدالتي و در واقع ستم به مردم يزد است. بنابراين با مكاتبه و گفتكو با مقامات وزارت كشور و پي گيري‌هاي مستمر در اين مورد نظر مسئولان امر را به حل اين مشكل و برقراري سهميه 2 نماينده براي مردم يزد و صدوق جلب نمايد.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا